André Perugia - Trompe L'oeil (the heelless shoe)

Godmorgon! Jag började dagen med att kolla lite i min älskade skobok! En riktigt bra bok med mycket bilder på skor du inte ens trodde fanns. ;) Där hittade jag dessa unika skor från 1937. Designern är en fransman vid namn André Perugia.
Vad tycker ni, är det något ni skulle gå runt på stan i? ^^ Nej, inte jag heller. Men känslan av att äga ett par unika skor som dessa måste vara rätt trevlig! Att de dessutom är så pass gamla och (i mina ögon) fortfarande sätter ribban högt är underbart.




Tips: Googla lite på designern, han har gjort en hel del tokiga skor som är rätt underhållande att titta på!


Kommentarer
Postat av: Zandra

Oj, dom där skulle nog inte vara så lätta att gå i ;D

2010-04-04 @ 19:14:57
URL: http://zandrassmink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0