Det visste du inte om pirater

Funderar på om jag ska försöka mig på att göra en header idag, men det verkar så tråkigt! Jag kan villigt erkänna att jag inte alls är bra på sånt, så vi får väl se hur det går. Om jag orkar börja över huvud taget. Så mycket roligare att skriva blogg än att hålla på med designen! ^^
Tills vidare får ni förundras av denna lilla "rövarhistoria":
Lårhöga stövlar bars från början av smugglare och pirater, för att de snabbt och enkelt skulle kunna stoppa sina stulna föremål utom synhåll. Det är tack vare deras boots som det idag kallas för booty (byte) och bootlegging (smuggling).
Det fick ni aldrig lära er på historialektionerna, eller hur? ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0