Ekologiska skor - hiss eller diss?

Någonsin hört talas om ekologiska skor? Det finns där ute, även om det är klurigt att hitta dem! Oftast säljs det typ fem par i en liten okänd onlinebutik, men visste du att bland annat Scorett och Kavat (ett märke som gör barnskor) hakat på trenden? Dock måste jag ju erkänna att det mest inte ser speciellt roligt ut. Jag är ingen hardcore miljönisse som bara duschar i tre minuter åt gången, men lite medveten och engagerad tycker jag väl ändå att jag är. Därför hejar jag gärna på utvecklingen och röstar för fler och snyggare ekologiska skor!
Vad tycker ni om det hela - hiss eller diss?



De skorna som är på tredje respektive fjärde plats uppifrån är väl de snyggaste ekoskorna jag sett idag och då har jag ändå glott runt en stund. Utbudet är inte bra! (Kanske att det finns trevligare på Scorett förstås, men jag har mest inriktat mig på de små onlinebutikerna i hopp om att finna något nytt och spännande.) De kommer ifrån hampvaruhuset.se och är gjorda på hampa, vilket även är kännt som Cannabis Sativa. Kanske vore något att prova röka skorna? ^^ Nej vars, skämt åsido. Tycker du att det låter som en schysst grej med ekoskor, ta en titt på klimatsmart.se. De har samlat en rad länkar till olika affärer som är just klimatsmarta!


Kommentarer
Postat av: HANNA

Skillnad på industrihampa och rökbar hampa vetdu ;)Om man ska bli hög på industrihampa får man röka sin egen vikt, haha! Vad gäller ekoskor så är det tumbs up! Stor hiss :D Det är trist att utbudet är så dåligt, men du får också tänka på att du som (utifrån vad jag har sett) verkar gilla glammiga klackar kanske tycker dessa skor är tråkiga, men "miljönissar",skogsmullar,veganer, bohemer osv osv gillar den här typen av skor, därför tycker jag att det är väldigt smart att designa ekoskor därefter, alltså, så att miljövänliga personer köper dem. Visserligen går det väldigt mycket utefter stereotypen, men sen så finns ju den också av en anledning - den stämmer ofta. Aja, det var bara det jag ville säga ^^

2010-07-06 @ 23:02:54
URL: http://playgirl@bdb

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0