Gladiatorskor

Som jag skrev förut fick jag en kommentar om bra sidor/affärer med snygga gladiatorskor. Först ska jag väl erkänna att gladiatorskor är verkligen inte min grej. Tycker inte de är särskillt snygga och jag har inga planer på att skaffa ett par heller. Men jag tog det som en rolig utmaning och har därför valt ut några olika par jag tänkte visa upp. :)
Nu vet jag inte exakt vad den tjejeen var ute efter, inte mer än ett par bruna gladiatorskor, men jag har som sagt flera olika alternativ och förhoppningsvis kan någon bli lite inspirerad iaf!

Börjar med ett par riktigt enkla gladiatorskor från skopunkten. Fördelen med dessa är att de är billiga, (249 kronor) enkla och dessutom kan man gå till en riktig affär och slipper köpa dem online, vilket självklart underlättar om man vill prova skorna innan man bestämmer sig. Skopunkten har dessutom flera andra gladiatorskor till helt okej pris, så man har flera alternativ om man nu inte skulle gilla dessa.




Nästa par kommer från asos och kostar för tillfället £14 (cirka 150 kronor). Kan inte riktigt beskriva varför jag valde att ta med dessa, men de är enkla och samtidigt har de diskreta detaljer som tillsätter en viss charm. nej, jag kan inte bestämma mig för vad jag tycker riktigt, så like them or not, it's up to you!



Flätade band gör dessa gladiatorskor till något lite extra! Även dessa kostar 249 kronor och kommer från Nelly. Stilrena och, som sagt var, de flätade repliknande detaljerna får denna sko att stå ut lite ur mängden.




För 249 kronor kan du hitta lite mer upp-piffade gladiatorskor hos bonprix. Här har man tagit en vanlig brun sko och snyggat till den med lite olika nitar, så om man inte känner för en helt clean sko kanske det här kan vara ett alternativ.



Självklart måste jag ju ta med ett par höga gladiatorskor också! Tyvärr har det varit riktigt svårt att hitta några jag är nöjd med, men till slut valde jag ändå att ta med de här från Asos. De är inte bruna direkt, utan mer guldiga, men jag tycker ändå de skiftar lite i ljusbrunt. Tycker dock att de är riktigt prisvärda med sina 230 kronor.



Sista paret! Jag som är addicted to heels måste självklart ta med ett par lite raffigare högklackade skor också! Med olika material i olika färger syns dessa skor definitivt och om jag personligen någonsin skulle köpa gladiatorskor skulle jag nog inhandla något som liknade dessa. Inte för att de riktigt ser ut som "Jesusskorna" lite längre upp, men några likheter finns det ju faktiskt. Så, känner du att detta är skorna för dig kan du uppsöka have2have och inhandla dem för 498 kronor.




Hoppas ni hittade något ni gillade! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0