Flaggskor

Eftersom jag skrev om London nyss så la jag upp en bild på ett par skor med Englands flaggas mönster på bilddagboken nyss (addicted2heels @ bdb) och insåg att jag måste nog skriva några rader om detta. Ni förstår, jag har inte riktigt kunnat lista ut vad som är grejen med skor med flaggor, men ni kanske kan hjälpa mig? :)


När har damerna i USA på sig dessa egentligen? En fin middag the 4th of July?

Det här tycker jag är betydligt snyggare skor rent allmänt, men Engelska flaggan känns kanske lite.. Spice girls?  



De här då! Här har vi väl ett par riktiga paradstövlar. Passar fint till upptåg á la Pride, men annars? Nej tack.


Måste jag välja ett par skor att ha på mig tar jag dessa, lätt val! De är åtminstone realtivt diskreta med sin flagga. Men jag förstår ändå inte, vem är de tänkta för? Patrioter? (Vilket är ännu en sak jag inte riktigt förstår mig på, men det är en helt annan kategori!)
Hur kommer det sig att det i Sverige säljs skor med engelska eller amerikanska flaggan på? Vad är poängen med att trampa runt på eller i ett annat lands flagga, ett land man kanske inte ens har varit i?
Det stör mig lite. Åk åtminstone dit först så ni vet vad ni tycker om det. 


Kommentarer
Postat av: Juliane :)

SV: ja, bare å lese på denne linken: http://www.vg.no/film/artikkel.php?artid=596135

2010-04-10 @ 14:59:30
URL: http://julianeewikran.blogg.no
Postat av: jeanett

cool blogg

2010-04-11 @ 11:52:08
URL: http://hudogskjonnhet.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0