Dagens designer: Jimmy Choo

Jimmy Choo föddes i Penang, Malaysia och är som vi alla vet känd för sina exklusiva, handgjorda damskor. Sin första sko tillverkade han redan vid elva års ålder, vilket kanske inte är så konstigt om man är uppvuxen i en skomakarfamilj. Vägen fram til ldet han har idag var ingen dans på rosor för JC. College fick han finansiera genom att jobba deltid på restauranger och som städare på en skofabrik. Tre år efter att han gått ut skolan var han redo att öppna sin första lilla butik i en gammal sjukhuslokal.
Därifrån gick det snabbt. Två år senare, 1988, kunde man se hans skor på hela åtta sidor i tidningen Vouge och hans märke stärktes ännu mer när Diana, Prinsessan av Wales år 1990 blev en del av hans kundkrets. 1996 så grundade han Jimmy Choo Ltd. tillsammans med Tamara Mellon, Vouges accessories editor.

Personligen är Jimmy Choo min absoluta favoritdesigner, om det är någon som har undgått att lägga märke till det. ^^, Därför är jag så otroligt glad över att äntligen få äga ett par av hans skor, jag har sparat och väntat länge. Tycker hans skor alltid har en oöverträffad elegans, samtidigt som de är nyskapande och har helt underbara linjer. (Det tjatar jag alltid om, hihi.) Han behöver inte en röd signaturundersida som Louboutin, man ser ganska bra vilka skor som är hans ändå. (Det där var inte menat som en pik mot CL.)
Skulle jag vara tvungen att välja en designer som skulle göra alla mina skor för resten av livet skulle jag utan tvekan välja Mr Jimmy Choo. :)
Vem skulle du välja?

Kommentarer
Postat av: Anonym

solero:)

2010-07-05 @ 18:49:44
URL: http://Karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0