Få ut dina aggressioner!

Trodde verkligen, verkligen att jag skulle ha dator och internet vid det här laget, men icke! Känner mig så sjukt efter med bloggen och jag är galet ouppdaterad när det kommer till allt som händer i skovärlden. Har inte ens kunnat titta på Nellys designa-din-sko-tävling! =( Då är det illa.

Men ni kan få lite roliga fakta iaf, nu när jag ändå sitter här. :) I det gamla Egypten bar människorna (åtminstone rika faraoner och andra höga gubbar) ibland sandaler med bilder på deras fiender. På så sätt kunde de alltid trampa sina fiender rakt i ansiktet. (Snacka om att få ut sina aggressioner! ^^,)
Bilden under visar ett par sandaler som hittats i Tutankhamuns, King Tut's, grav, bredvid ett par sandaler i guld. De är gjorda i läder och har bilder på fyra män, som ligger som fångar med armarna bakom ryggen. Männen representerar Egyptens fiender, deras asiatiska och afrikanska grannar.



Vad säger ni, är det en bra idé? ^^,


Kommentarer
Postat av: Anonym

thanks:) hoppas läget är fint!!

2010-07-27 @ 17:55:53
URL: http://Karinolofsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0