Italiens vackraste skor

Hej igen allihopa, nu är jag hemma från Italien! Ska fatta mig lite kort iom att det faktiskt är en skoblogg, men jag kan berätta att det var helt underbart! Lite väl varmt, men med gott sällskap, vackra platser, god mat och några kyssar vid kärlekssymbolen Fontana di Trevi klarar man det mesta. ^^
Tyvärr har Rom inte världens roligaste utbud när det kommer till skor. Det är antingen väldigt små "invandrar-affärer" (no offence, men det är så ni ska förstå vad jag menar) med okej priser, men ganska överdådiga skor i lite varierande kvalitet. Ett snäpp högre är de lite dyrare "medelklass-skorna" som var antingen alldeles för trista eller osmickrande på något annat sätt. Eller bara för dyra. Sedan har vi de riktiga lyxiga artiklarna på Via dei Condotti, Roms lyxigaste shopping-gata. Där fanns det affärer så som Bally, Ferragamo och Jimmy Choo.

Jag tror inte jag behöver skriva så mycket mer nu egentligen, bilderna får tala för sig själv. Behöver bara berätta att de är mycket vackrare i verkligheten, (jag kan inte fotografera) de är från hans sommarkollektion och de kostade 565 euro. Det var värt varenda krona.
Jag tror verkligen att jag kom hem med Italiens vackraste skor.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0