Bokrecension: The Shoe

Minns ni mitt lilla boktips, som aldrig fick någon recension? Från början tänkte jag bara skumma igenom den, skriva ett litet omdöme och sedan läsa den nogrannare när jag kände för det. Insåg dock snabbt att jag ville läsa igenom allt innan det blev något av det och det har jag gjort nu. ^^ Lite sent, men det fanns ingen anledning att stressa tänkte jag.

The Shoe - Best foot forward är, som jag sagt tidigare, skriven av Tamsin Blanchard. Den är helt på engelska och inte superlätt att förstå, då hon använder ganska långa snurriga meningar titt som tätt. Men man måste inte förstå allt, om man tycker engelska är lite svårt och det finns mängder med inspirerande bilder. Ibland räcker det nästan att bara läsa biltexten faktiskt, om man inte orkar ta sig igenom hela texten. (Bara man förstår vilken sko som hör till vilken bildtext, för det var ganska knepigt ibland.) Boken är uppdelad i tre kapitel, med många underkategorier, vilket gör att det är lätt att lägga den ifrån sig om man inte önskar läsa så länge. Hade dock gärna sett att den var nyare, för en del saker känns rätt gammalt. (Den är från år 2000.) Men det beror ju självklart på vad man vill läsa om. I övrigt tycker jag att det är en trevlig bok, med mycket rolig information om många olika skorelaterade saker. Vissa delar var verkligen underbara!
Av mig får den 3½ av 5 stjärnor! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0