Jämförelse - sommarfint hos H&M, Ellos & La Redoute

För ett par dagar sedan kom det hela tre olika kataloger till vår brevlåda. H&M, Ellos och La Redoute tyckte att vi skulle kolla in deras vår/sommarutbud och jag tänkte att varför inte jämföra vad de har att bjuda på när man ändå har allt uppe samtidigt. Eftersom det bara var små kataloger så gav det mig inte så mycket (jag kollar ju bara skorna i princip!) så därför gick jag även in på deras hemsidor och jämförde lite. Där valde jag ut de två enligt mig mest passande sommarskorna.
(Kan inte säga att jag personligen älskar alla, men jag brukar ju å andra sidan inte dela allmänhetens uppfattning när det kommer till vilka skor och kläder man "ska" ha.. ^^)
Här är resultatet! :)

H&M:
Båda paren jag valde är som ni ser ballerinaskor. Finns det något som känns mer somrigt än pigga, färgstarka skor? ^^ Allt känns så enkelt med ballerinaskor, de är lätta och funkar till det mesta. And they are soo cute! I love it. :D

Blommiga ballerina: 129 kr
Gula ballerina (finns även i vitt, svart och lila): 129 kr


Ellos:
Tänk er dessa paren till ett par solkyssta ben, behöver jag säga mer? ;)


Sandaler med nitar: 499 kr

Gladiatorsandaler: 349 kr


La Redoute:
Hade svårt att hitta två sommarskor jag var nöjd med först, men jag tror ändå det gick ganska bra till slut. Ett tips! Kolla det här halsbandet som matchar flip flopsen. Ha det till en lång böljande klänning och vips så lär du vara snyggast på stranden. (Sug på den ni alla modenissar som tycker jag skriver för lite om sånt! ^^)

 

Flip flop: 249 kr 


Ballerinaskor med band: 179 kr



Summering:
H&M: De hade minst sortiment, men jag tyckte trots allt att de har gjort ett bra jobb med det lilla de har. Dessutom är det väldigt prisvärt och de blommiga skorna är gjorda i 100% ekologisk bomull, det gillar vi! Önskar dock att de gör om hemsidan, det är ju jättesvårt att se något.
Betyg: ++++ (av fem)

Ellos: Störst sortiment, men det känns ändå inte som de lyckades speciellt bra. Allt var ganska dyrt och av kommentarerna att döma brast det i kvaliteten lite här och var. Åtminstone på det första sandalen jag visade.
Betyg: ++ (av fem)

La Redoute: Ganska litet utbud här också, bara sju par pumps! Men det jag hittade tyckte jag om och det var bra priser. Dock så har La Redoute fått utnämningen för dagens fulaste skor. (För 899 kronor dessutom!) Kolla här.
Betyg: +++ (av fem)

Kommentarer
Postat av: Karin

det är örter som kan däpma förkylning:)

å gud nej inga mer c-vitaminer, tror tvärsom kan va skadligt i för stor dos, jag äter kopiösa mängder sallad, grönsak frukt (minst typ fem om dan haha galen i det) varje dag.. + att jag tar tillskott o.s.v. kan bli för mkt ibland:)

2010-05-06 @ 23:24:25
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Karin

haha ja tror egentligen inte ett skit på sånt, som jag skrev för nån vecka sen, men man kan ju ge det ett försök, uppiggande och gott om inte annat:)

2010-05-06 @ 23:29:41
URL: http://Karinolofsson.se
Postat av: Karin

I see.. det visste jag inte, svårt att veta.. vissa som kommenterar/läser min blogg har följt den i många år, andra är helt nya:)

Det är såndär http://www.vitaminvaruhuset.se/shop/?artnr=1334 ska lindra vid förkylning:) - friggs echinacea



Fast funkar nog inte, som sagt:) haha... Värt ett försök!

2010-05-07 @ 10:23:20
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: J

Hej ! du va med i min veckans blogg Tävling & du hade tur som va en av dom tio finalisterna ! så nu ska du fäå dina läsare plus dina vänner att rösta på just dig!

GOODLUCK.

2010-05-08 @ 16:37:09
URL: http://johannabrandt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0