Mark Schwartz - multikonstnären

Har ni hört talas om Mark Schwartz? Inte så konstigt kanske, för han känns lite som en doldis. Ändå är han Oprah's favorit och har designat skor för både Ralph Lauren och Calvin Klein. Men då har han ju faktiskt haft Roger Vivier som mentor också, då borde man kunna sina grejer! ^^ Dessutom har han hängt med Andy Warhol. Men han har väl inte så mycket med skor att göra? Nej, men med konst!
Mark gör inte bara skor, han målar underbara tavlor också. Motivet är naturligtvis skor! Vad tycker ni om denna skönhet? Den är min favorit för tillfället, men jag har inte hunnit kolla igenom alla hans verk än. Den går att köpa för $245 (lite drygt 1900 kronor) på hans hemsida och jag funderar helt seriöst om jag på något sätt kan få ihop dem pengarna lite snabbt och smidigt smidigt. Det kanske låter överdrivet, men jag är inte jättemycket för konst egentligen och det är så roligt att ha hittat något som verkligen tilltalar och passar mig. Fast det är väldigt mycket pengar. Tyvärr.


Kommentarer
Postat av: Jess

Grymt snygg!

2010-05-23 @ 16:20:48
URL: http://jesskarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0