Ont när du går i högklackat?

Undviker du att gå i högklackat för att det helt enkelt gör för ont? Då har jag ett tips till dig, fot-stretching! Ta tre till fem minuter åt att sära på tårna så mycket du bara kan och sedan slappna av. Sträck på foten, slappna av igen och gör några cirklar åt både höger och vänster. Musklerna i både fötter och vader har nu fått lite uppvärmning och det kommer göra mindre ont att låta dem vandra runt i höga klackar! :D

Kanske ska tillägga att jag inte provat detta själv ännu, men jag lär definitivt gör det förr eller senare! Tror verkligen det kan hjälpa mot den där stela känslan som infinner sig efter ett tag, så det ser jag verkligen fram emot att slippa. ^^

Kommentarer
Postat av: litenfinsessa

det finns även sånna gelé plattor man kan lägga längst fram i skorna. det gör så det blir mjukare och skönare att gå med höga klackar.

2010-05-16 @ 17:30:53
Postat av: Anna

Jaa, sådana har jag någonstans. ^^ Men det är inte alltid man hittar dem eller får dem att ligga på plats, så då kan det här hjälpa lite extra tänkte jag. ;)

2010-05-16 @ 17:38:02
URL: http://addictedtoheels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0